Blar i AURA på forfatter "Helland, Merete Hagen"
-
The challenge of teaching food and health in the first four years of primary school in Norway
Ask, Anne Merete Selvik; Aarek, Ingebjørg; Helland, Merete Hagen; Sandvik, Camilla; Aadland, Eli Kristin (Journal article; Peer reviewed, 2020) -
Rammefaktorenes betydning for mat- og helseundervisningen på 1.–4. trinn
Helland, Merete Hagen; Aadland, Eli Kristin; Ask, Anne Merete Selvik; Sandvik, Camilla (Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Rammefaktorenes betydning for mat- og helseundervisningen på 1.–4. trinn
Helland, Merete Hagen; Aadland, Eli Kristin; Ask, Anne Merete Selvik; Sandvik, Camilla (Journal article; Peer reviewed, 2021) -
Tilfeldigheter styrer undervisningspraksis i mat og helse på 1.-4. trinn
Aadland, Eli Kristin; Helland, Merete Hagen; Ask, Anne Merete Selvik; Sandvik, Camilla (Peer reviewed; Journal article, 2023)Artikkelen kartlegger hvordan undervisning i skolefaget mat og helse blir gjennomført på 1.–4. trinn og belyser variasjoner og utfordringer i dagens undervisningspraksis. Datagrunnlaget består av 24 kvalitative intervjuer, ... -
Young students' perception of the health perspective in the Norwegian school subject Food and Health
Helland, Merete Hagen; Sandvik, Camilla; Ask, Anne Merete Selvik; Aadland, Eli Kristin (Peer reviewed; Journal article, 2023)In Norway, Food and Health (FH) is taught throughout compulsory school. Data acquisition for this study consists of 15 interviews with teachers and 26 focus group interviews (FGI) with 4th grade students (9-10 years), from ...